B2B-Case:

Meer kwalitatieve leads voor Qcleaners

B2B-Case:

Meer kwalitatieve leads voor Qcleaners

copy macbook-pro-mockups-Vol16-C

Qcleaners: briljant in schoonmaak

Onze klant Qcleaners staat in de schoonmaaksector bekend als een betrouwbare partner die altijd zoekt naar de gepaste oplossing. Zo kregen ze enkele jaren geleden de opdracht om het dak van de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal in Antwerpen te ontmossen. Geen simpele opdracht op een hoogte van 123 meter. Zaakvoerders Jos en Dino bedachten echter een creatieve oplossing. Ze gingen een samenwerking aan met enkele alpinisten die de uitdaging aan wilden gaan. En zo maakt Qcleaners zijn slogan ook effectief waar: briljant in schoonmaak.

Qcleaners is echter ambitieus en wil graag ook online zijn stempel drukken. Zo kwamen ze bij Conceptic terecht. Voor de start van onze campagne gingen we eerst een strategisch gesprek aan. In dit gesprek ontdekten we dat ze ondanks hun uitgebreid dienstenaanbod willen focussen op extra klanten in de bouwschoonmaak. 

Team Qcleaners aan het werk

Kerncijfers

2
maanden
0
Kwalitatieve leads
0
Extra potentiële leads
0
Klantcontacten

Een klantgerichte aanpak

Na het strategische gesprek gingen wij aan de slag. Zo bedachten we een plan met zowel content als advertenties. Twee zaken maakten deze campagne echter nog wat gecompliceerder:

1. Het verzamelen van B2B-leads is niet altijd evident via social media. Het medium bij uitstek om deze leads te behalen is LinkedIn.

2. Het budget is beperkt, echter zijn advertenties op LinkedIn niet goedkoop. Zo betaal je minstens 10 euro per dag voor één basic campagne op LinkedIn.

Daarom gingen we op zoek naar alternatieven. En of we die gevonden hebben… Door middel van sterke copywriting, straffe content en het inzetten van een unieke LinkedIn-tool konden we 763 klantcontacten behalen. Deze contacten bevinden zich ondertussen in het persoonlijke netwerk van de klant, waardoor deze ook in de toekomst van waarde kunnen zijn. Door onze straffe content zorgden we voor 170 extra volgers (uit de juiste doelgroep) op de bedrijfspagina op LinkedIn. 

Het belangrijkste blijft natuurlijk de return. Die return begint altijd met het bepalen van de juiste strategie, doelgroep en middelen. Door gericht te targeten naar werfleiders via LinkedIn behaalden we maar liefst 27 leads in 2 maanden. Daar kwamen nog eens 49 potentiële leads bij. 

Wil jij ook meer B2B-leads?

Als je meer leads wil, ben je bij ons aan het juiste adres. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.