Smartphones en digitalisering zijn steeds meer de norm. Als bedrijf is het belangrijk dat je meegaat met deze trends. In het voorjaar van 2021 startte Hasseltse Gele Taxi dan ook met een innovatieve app, genaamd wave-a-cab. Door wave-a-cab te gebruiken bestel je eenvoudig een taxi in heel Vlaanderen en Brussel.
En er is meer. Deze app verbindt alle taxibedrijven die zich aansluiten bij wave-a-cab. De klant kan via de app perfect zien hoeveel het hem gaat kosten, hoe lang het duurt voor de taxi aankomt, met welke auto hij rijdt etc.
Noem het gerust de Belgische versie van Uber, maar dan voordelig voor zowel de klant als de taxichauffeur. Een ambitieus project dat Conceptic graag op de juiste manier in de markt plaatst.
Om voor een stroom van nieuwe downloads te zorgen, gingen we aan de slag met posts op social media en online advertenties. Via Facebook, Instagram en vooral ook Google werd er gericht geadverteerd.
Al snel merkten we – voornamelijk via specifieke advertenties naar de juiste doelgroep – dat het aantal downloads flink toenam. Een cruciale factor in dit succesverhaal was Google. Voor wave-a-cab de samenwerking met ons aanging, bleven de resultaten via Google Ads uit. Maar door een strategische switch die wij vanaf het begin van de samenwerking doorvoerden, volgden de downloads mekaar in sneltempo op. De advertenties op Google bleken dus een absoluut succes.
Na 3 maanden klokten we af op 1.207 nieuwe downloads. Het gevolg van sterke advertenties op Google en de social mediakanalen, maar ook dankzij goede content marketing. Op Facebook & Instagram zorgen we namelijk voor posts om de huidige gebruikers ‘warm’ te houden, maar ook om nieuwe gebruikers aan te trekken.
Als je meer leads wil, ben je bij ons aan het juiste adres. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.
BTW: BE0756.692.743
Privacyverklaring