Je hebt een prachtige visual voorzien en je doelgroep, budget en doelstelling zijn ingesteld. Jouw Facebook-advertentie is met andere woorden bijna klaar voor lancering. Bijna, want ook een sterke advertentietekst is van cruciaal belang. In deze blog geven we jou tips & tricks cadeau voor een sterke advertentietekst.

(Her)lees het advertentiebeleid

Boeiend is het niet, maar het belang van het Facebook-advertentiebeleid mag allerminst onderschat worden. Neem het daarom voor aanvang grondig door. Op die manier voorkom je dat jouw tekstje wordt afgekeurd of dat je advertentie-account geblokkeerd wordt. Niet elk tekstje wordt immers aanvaard.

Vooral ‘geld verdienen’ en ‘afslanken’ zijn onderwerpen waar Facebook erg voorzichtig mee omspringt. Waag je dus niet aan zinnen als “snel geld verdienen doe je zo!” of “ontdek hier hoe jij snel gewicht kan verliezen!”. De kans dat dergelijke tekstjes afgekeurd worden, is reëel.

Onderzoek het probleem van de klant

Kruip in het hoofd van de klant. Hoe beter je hem begrijpt, hoe beter je kan inspelen op zijn noden. Kampt jouw klant met een probleem? Speel hier dan op in aan het begin van de advertentie. Stel een vraag waar je eigenlijk het antwoord al op weet. Bijvoorbeeld: “Wil jij Facebook-advertenties die nieuwe klanten generen?”. Dat wil iedereen, toch?

Kies voor een persoonlijke aanpak

Nadat je het probleem van de klant hebt aangekaart, kan je verder inspelen op het gevoel. Echte verhalen en/of gebeurtenissen zijn hier doeltreffend voor. De klant moet het gevoel hebben dat hij begrepen wordt, of dat jij ooit met hetzelfde probleem worstelde.

Kies in deze verhalende advertentie niet voor een ellenlange tekst. Een advertentie van één tot drie alinea’s kan al voldoende zijn om een vertrouwensrelatie op te bouwen en de klant te overtuigen van de waarde van jouw product of dienst.

Zet de kracht van jouw product in de verf

‘Een goed product verkoopt zichzelf’, luidt het gezegde. Helaas is dat lang niet altijd het geval. Zet daarom de toegevoegde waarde van het product in de verf in de advertentietekst. Waarom is nu juist jouw product de oplossing voor het probleem? Behaalde resultaten en positieve recensies kunnen potentiële klanten over de streep trekken.

Weeg meerdere advertentieteksten tegen elkaar op

Een magische formule voor welke soort tekst het meest effectief is, bestaat jammer genoeg niet. De ene keer spant een langere advertentie de kroon, de andere keer volstaat één zinnetje met daaronder enkel bullet points.

De truc is dus om twee of drie tekstjes tegen mekaar op te wegen. Houd de zinnen kort en bondig en blijf to the point. Een overzichtelijke structuur kan wonderen verrichten.

Benieuwd hoe deze tips voor jouw business van pas kunnen komen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.