
B2C-Case
Over Dieren
DEZE CAMPAGNE IN HET KORT
- Ontwikkelen huisstijl
- Social media posts
- Herkenbaarheid
- Social media advertenties
- Unieke LinkedIn-tool
- B2B-aanpak
Graag op de hoogte van het wel en wee van de dieren? Dan is het Over Dieren-magazine iets voor jou. Dit wachtkamermagazine, dat al in meer dan 600 dierenartspraktijken ligt, verklapt jou alle geheimen over huisdieren.
Een kwaliteitsvol magazine verdient ook online een professionele look and feel. That’s why we’re here. Het Over Dieren-magazine was al erg populair in Nederland, maar nog onbemind in België. Om de bekendheid ook in ons land te vergroten, werd onze expertise ingeschakeld. Voorts was het belangrijk om ook inschrijvingen te vergaren op de communities van ‘meandmydog’ en ‘meandmycat’. Op deze communities kunnen honden- en kattenliefhebbers met mekaar connecteren, foto’s delen over hun geliefde huisdier en nog veel meer.
Sociale kanalen waren er nog niet. Het aanmaken van een Facebook-, Instagram- en LinkedInpagina was dus een logische eerste stap. Dankzij straffe, informatieve content en (zéér budgetvriendelijke) Facebookadvertenties schoten deze pagina’s als een komeet de lucht in. Ook voor de communities van ‘meandmydog’ en ‘meandmycat’ werden er B2C-advertenties gedraaid op Facebook. Steeds gericht naar een specifieke doelgroep.
Deze campagne was op zijn zachtst gezegd een flink succes te noemen. Na drie maanden telde de Facebookpagina al een volgersaantal van ruim 1.700. Onze like-advertentie speelde hier een belangrijk aandeel in. Deze leverde liefst 1370 paginalikes op aan een kost van €0,23 per like. En ook het aantal inschrijvingen op de communities gingen fors de lucht in – 307 inschrijvingen om precies te zijn.