De voorgevel van het pand van Pro Bio Products met raambestickering gemaakt door Conceptic Marketing & Webdesign

B2C-Case

Pro Bio Products

DEZE CAMPAGNE IN HET KORT

0
Nieuwe volgers
0 %
Omzet verhoogd

Van zero to hero op
social media

Producten die goed zijn voor mens, dier en milieu? Da’s Pro Bio. Deze synbiotische schoonmaaktechniek versterkt de goede bacteriën en schakelt de slechte uit. Terwijl traditionele schoonmaakproducten het natuurlijk evenwicht verstoren, zijn de schoonmaakproducten van Pro Bio samengesteld uit 100% natuurlijke ingrediënten.

  • De uitdaging

    “We hebben een webshop, maar niemand vindt de weg ernaar.” Een duidelijk probleem toen Pro Bio bij ons aanklopte. Wij kregen de kans hier verandering in te brengen. Belangrijk aspect in deze campagne was brand awareness, oftewel het bewustmaken van de Pro Bio-producten. Dit is de eerste fase van de customer journey.

  • Een klantgerichte aanpak

    Zoals bij elke campagne werd er eerst uitvoerig geluisterd naar de noden van de klant. Vervolgens stelden we een strategisch plan op maat op. Wekelijkse posts op sociale media, advertenties, geautomatiseerde LinkedIn-berichten, nieuwsbrieven én blogs waren de way to go. Ook de webshop namen we in een latere fase onder handen. Hier zorgden we voor een compleet nieuwe look and feel, breidden we het productgamma fors uit en optimaliseerden we voor SEO. Om het plaatje compleet te maken, creëerden we ook indrukwekkende raambestickering.

  • Het resultaat

    De Facebookpagina ging van 0 naar 1.200 volgers in 6 maanden tijd. Advertenties die rendeerden zorgden voor meer verkeer naar de webshop. En dus ook voor meer bestellingen – da’s waar het om draait. Conceptic is ook vandaag nog de vaste partner van Pro Bio voor alles wat met marketing te maken heeft. En daar zijn we trots op.  

Ontdek meer succesverhalen