B2C-Case
Wave-A-Cab
DEZE CAMPAGNE IN HET KORT
- Ontwikkelen huisstijl
- Herkenbaarheid
- Social media posts
- Social media advertenties
- Google Ads
- B2C-leadgeneratie
Smartphones en digitalisering zijn steeds meer de norm. Als bedrijf is het belangrijk dat je meegaat met deze trends. In het voorjaar van 2021 startte Hasseltse Gele Taxi dan ook met een innovatieve app, genaamd wave-a-cab. Door wave-a-cab te gebruiken bestel je eenvoudig een taxi in heel Vlaanderen en Brussel.
Noem het gerust de Belgische versie van Uber, maar dan voordelig voor zowel de klant als de taxichauffeur. Een ambitieus project dat Conceptic graag op de juiste manier in de markt plaatst. Het voornaamste doel: downloads voor de gloednieuwe app.
Om voor een stroom van nieuwe downloads van deze app te zorgen, gingen we aan de slag met posts op sociale media en online advertenties. Via Facebook, Instagram en vooral ook Google werd er gericht geadverteerd.
Voor wave-a-cab de samenwerking met ons aanging, bleven de resultaten via Google Ads uit. Maar door een strategische switch die wij vanaf het begin van de samenwerking doorvoerden, volgden de downloads mekaar in sneltempo op. Na 3 maanden klokten we af op 1.207 nieuwe downloads. Het gevolg van sterke advertenties op Google en de sociale mediakanalen, maar ook dankzij goede content marketing. Op Facebook en Instagram zorgen we namelijk voor posts om de huidige gebruikers ‘warm’ te houden, maar ook om nieuwe gebruikers aan te trekken.